Częstotliwość aktualizacji treści

Jednym z czynników pozycjonujących jest częstotliwość aktualizacji treści na stronie internetowej.

Wyszukiwarka Google, odnotowuje często informację, na temat ostatnio dodanego wpisu np. w przypadku blogów. Dal przykładu na poniższym załączonym obrazku na czerwono zaznaczona aktualizacja (dodanie wpisu) dla Beako.pl

Algorytm Google faworyzuje często aktualizowaną treść na stronach www. Wydaje się to być dość logicznym posunięciem, bo przecież strona aktualizowana w nowe treści jest również atrakcyjniejsza dla użytkownika. Data ostatniej aktualizacji odnosi się do niektórych stron.

Wielkość oraz częstotliwość aktualizowanej treści.

a) Wielkość:

Warto zaznaczyć, że edytowana treść oraz rozmiar edycji to tak samo jak dodana nowa treść – czynnik dający pozytywny sygnał wyszukiwarce Google o aktualizacjach danej strony. Ciekawostką w tym miejscu jest informacja iż edytowanie lub usuwanie większych ilości treści podmieniając innymi ma pozytywniejszy wpływ niż zmiana tylko kilku konkretnych słów kluczowych.

b) Częstotliwość:

Dla wyszukiwarki Google jak i dla potencjalnego użytkownika odwiedzającego daną stronę internetową częstotliwość pojawiających się nowych wpisów, treści na stronie jest atrakcyjne. Strona, która ma wprowadzane zmiany częściej niż strona statyczna, na której praktycznie nie zachodzi wiele zmian zawsze będzie miała więcej argumentów by pojawić się wyżej w wynikach organicznych.

Dla stron statycznych bardzo fajnym rozwiązaniem jest budowa bloga zintegrowanego ze stroną firmową np. sklepu który umożliwi dodawanie nowe treści związane nie tylko z produktem, usługami związanymi z przedsiębiorstwem. Nowe wpisy na takim blogu mogą też powodować ruch na stronie, oczywiście kiedy wpisy będą poprawnie zoptymalizowane. Natomiast częstotliwość aktualizacji treści będzie miała bezpośredni związek z każdym nowym wpisem pozycjonując tym samym stronę.