Czym jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach?

Artykuł ten ma na celu w formie wstępu do innych artykułów wyjaśnić czym jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach i po co to komu?

Na samym początku chcę zaprosić Państwa to sprawdzenia definicji pozycjonowanie stron w jednym z najbardziej popularnych i godnych zaufania portali odwiedzanych przez internautów – mowa oczywiście o portalu Wikipedia! Pod powyższym adresem znajdziemy na pierwszy rzut oka dość rozbudowaną definicję jak dla osoby mającej pierwszy kontakt z tematyką pozycjonowania strony internetowej.

Wyczytać możemy z niej, że pozycjonowanie ma na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji danej strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych (artykuł o wynikach organicznych) takich jak między innymi Google.

Pozycjonowanie jest gałęzią marketingu internetowego, bez którego często strony internetowe pełnią rolę tylko i wyłącznie wizytówek danych osób czy firm w internecie.

Statystyki czarno na białym ukazują pewien fakt – strony, które są na wyższych pozycjach na dane słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarek generują większą liczbę wejść na stronę niż strony znajdujące się na dalszych pozycjach.

Zasady kryjące się pod hasłem pozycjonowania dają bardzo pomocne wskazówki, jak zoptymalizować swoją stronę, jak prowadzić ją, aby była przyjazna dla ewentualnego użytkownika, prawidłowo funkcjonowała.

Strona atrakcyjna dla użytkownika jest stroną również atrakcyjną dla wyszukiwarek! Pozycjonowanie lub wiążąca się z nim praktycznie zawsze optymalizacja jest wprowadzeniem w świat mechanizmów i algorytmów rządzących wyszukiwarkami takich jak Google.