Facebook a pozycjonowanie

Czy fan page na social mediach ma wpływ na pozycje strony internetowej? Facebook a pozycjonowanie.

To, że strona reklamująca daną firmę, produkt czy usługę na portalu społecznościowym jakim jest Facebook jest dobrze odbierana, ponieważ przynosi pozytywne efekty. Pozytywne efekty w znaczeniu takim – dobrze zarządzanie i prowadzenie informacjami zawartymi na fan page może wpłynąć na dodatkowy ruch na danej stronie www. Ruch dodatkowy, może przenieść się na dodatkową sprzedaż, promocję marki. Natomiast bezpośredniego wpływu na pozycje naszej strony Facebook niestety nie ma!

Zastanówmy się jednak czy Facebook ma pośredni wpływ na pozycjonowanie, pozycje słów kluczowych kierujących do strony internetowej?

Po pierwsze… Część użytkowników, którzy odwiedzą fan page udziela się również na innych stronach internetowych, blogach czy forach. Dobrze prowadzona, ciekawa strona na Facebooku może skłonić część z tych użytkowników do poszerzenia reklamy kierującej do danej strony internetowej. Jak? Właśnie za pośrednictwem tych miejsc, które najprawdopodobniej również mają swoich użytkowników/fanów/widzów.

Dla przykładu:
Twórca filmików na portalu Youtube.com , posiadający swój kanał i jakąś określoną liczbę widzów robiąc filmik na temat naszego wpisu zamieszczonego na fan page Facebook najprawdopodobniej będzie miał bezpośredni wpływ na zwiększenie ruchu kierującego do strony internetowej. To samo ma oczywiście miejsce w wypadku, kiedy odniesie się do naszej strony, wpisu bloger, czy zwykły użytkownik jakiegoś forum dyskusyjnego.

Jak powszechnie wiadomo bezpośrednie odnośniki zamieszczane w internecie prowadzące do strony internetowej mają wpływ na pozycje. Czym wszystko przebiega bardziej naturalniej tym lepiej dla pozycjonowanej strony i pozycji słów kluczowych utożsamianych z tematyką strony.

Kolejna kwestia to autorytet strony (Domain Authority) Facebooka

Strony z wysokim współczynnikiem „Domain Authority”, czyli już wspomnianym autorytetem dają sygnał wyszukiwarce Google, że danej stronie do której prowadzą odnośniki również warto ufać. Skoro warto ufać, to warto promować ją wyżej, chociażby nad stronami, które nie są godne zaufania.

Część „zaufania” witryny internetowej – w tym przypadku Facebooka przechodzi na stronę do której prowadzi odnośnik. Np. skopiowany link, adres URL z posta umieszczonego na Waszej stronie, wrzucony na fan page w formie posta, wpisu będzie przekierowaniem do strony docelowej jaką reklamujemy za pośrednictwem fan page Facebooka. Plusem jest nie tylko zwiększenie zaufania docelowej strony internetowej reklamującej się na fan page. Pojawienie się również dodatkowych naturalnych odnośników w internecie.

Mam nadzieję, że kilka powyższych informacji pomoże Państwu w lepszym zrozumieniu niektórych mechanizmów. Wnioski narzucają się same! Należy dbać o fan page tak samo jak o swoją stronę internetową. Starać się pozyskiwać więcej i więcej nowych odbiorców, którzy będą udostępniać dane informacje oraz „lajkować”. Czym strona na Facebooku ma większą publikę, tym większy zasięg i pośrednie pozytywne efekty.