Jaką wybrać domenę?

Jeżeli trafiliście Państwo na ten artykuł, to na pewno zadajecie sobie pytanie – Jaką wybrać domenę?

Każda domena zawiera jakąś kombinację słów, liczb czy też liter. Warto się jednak zastanowić jakie słowo kluczowe, fraza będzie miała związek z stroną którą będzie reprezentować. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarka Google widząc w domenie słowo kluczowe np. biuro rachunkowe będzie faworyzować naszą stronę nad stronami innych biur nie mających tej frazy w domenie. Proszę pamiętać jednak, że mówimy tutaj o 2 stronach, które różni tylko nazwa domeny. Na pozycję dokładną jednej i drugiej strony w wyszukiwarce ma wpływ ponad 200 innych czynników!

Jednakże, jeżeli mamy pomysł jakiś i konkretny cel pozyskać klientów na jakieś towary lub usługi to do wyboru domeny należy podejść jak najbardziej poważnie. Słowo kluczowe umieścić na samym początku, nie wymyślać zbyt długiej nazwy. Wszystko powinno wyglądać naturalnie.

Kolejną bardzo ważną kwestią jest ustalenie – do kogo nasza domena, strona ma być kierowana?

W tym wypadku, kiedy celujemy w klientów lub po prostu użytkowników internetu z naszego kraju to należy wybrać końcówkę domeny „pl”. Domeny pl mają większą moc i są darzone większym zaufanie wyszukiwarki Google. W bardzo prosty sposób można się o tym przekonać wpisując jakieś losowe frazy w wyszukiwarkę i sprawdzenie jakie końcówki mają domeny na pierwszych dziesięciu pozycjach. Tak, zgadza się! Zdecydowana większość z nich będzie miała „pl”.

Wiek domeny oraz okres rejestracji ma znaczenie!

Kolejnym bardzo ważnym sygnałem mającym bezpośredni związek z domeną jest jej długość rejestracji. Google podchodzi do tej sprawy trochę jak zwykły użytkownik internetu, który ma ocenić wartość dwóch domen. Jedna domena opłacona na kilka lat z góry, natomiast druga tylko na jeden rok. Google otrzymuje sygnał, domena opłacona na dłuższy okres czasu jest bardziej wartościowa. Dlaczego? Ponieważ widocznie zawartość tej domeny mus być warta opłat, które ponosi jej właściciel. Druga domena opłacona tylko na krótki okres czasu może być testem, albo po prostu niepewnym miejscem w internecie. Dziś jest, a jutro?

Historia jakiejś przykładowej domeny jeżeli jest dłuższa. To Google zdążyło już się jej przypatrzeć i ma do niej większe zaufanie niż do nowej, nigdy wcześniej nie zarejestrowanej. W takim wypadku warto powiązać wybór słowa dobierane do domeny wraz z jej historią, aby w pełni wykorzystać wszystkie zalety, moc pod pozycjonowanie.

Kiedy już znajdziemy swoją wymarzoną domenę, warto pomyśleć nad zwiększeniem jej autorytetu w Google. Jest to temat na inny artykuł do którego zapraszam pod tym odnośnikiem.