Linki wychodzące – nie oddawaj mocy, która ma twoja www przez linki wychodzące.

Linki wychodzące z naszej strony oddają moc stronie do której prowadzą? TAK – linki DoFollow, NIE – linki NoFollow.

Zacznijmy na początku od linków z atrybutem DoFollow. Standardowy link wychodzący z naszej strony (wychodzący czyli taki który mamy umieszczony na naszej stronie odsyłający do jakiejś innej strony) zawiera atrybut dofollow. Linki wychodzące z atrybutem dofollow oddaje swoja moc w miejsce do którego się odnosi. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem skutecznie manipulują atrybutami na swoich stronach, albo na stronach klientów z którymi współpracują.

Zewnętrzne linki prowadzące do naszej strony oczywiście wpływają także na pozycjonowanie naszej strony przez wyszukiwarkę. Należy jednak pamiętać, że nie ilość a jakość jest tutaj kluczowym elementem. Linki słabej jakości, czyli ze słabych stron mogą negatywnie wpływać na cały proces pozycjonowania. Temat jakości linków jest jednak tematem już na inny wpis. Z pojęciem pozyskiwania linków związane są takie hasła jak linki dofollow i nofollow. Oba rodzaje mają inne zastosowanie i wpływ na procesy wszystkie związane z pozycjonowaniem.

Słów kilka o atrybutach linków wychodzących Dofollow oraz nofollow.

Zastanawiacie się pewnie po co są nadawane jakieś te atrybuty? Głównie wprowadzane, nadawane są dla internetowych robotów. Roboty nieustannie skanują nasze strony internetowe. Roboty wertują strony www. Dlaczego? Dla przeglądarek tak, aby algorytmy jakie wprowadzają jakąś normalność w przeglądarkach mogły dostosowywać się do linków napotkanych na swojej drodze. W momencie kiedy roboty wpadną na link z atrybutem dofollow, przekażą pewną część mocy strony na której jest ten link do strony na którą prowadzi.

Natomiast Linki wychodzące nofollow nie przenoszą mocy, mają trochę inne zadanie. Dla ludzi pozycjonujących daną stronę nofollow ważne jest, ponieważ same linki dofollow dają sygnał, że dzieje się z daną stroną coś nienaturalnego. Najprawdopodobniej, ktoś albo coś dodaje same odnośniki, linki dofollow w celu pozycjonowania danej strony celowo ignorując linki nofollow. Odnośniki z tym atrybutem natomiast przenoszą część zaufania, autorytetu danej strony. O autorytecie możecie przeczytać pod tym linkiem (jest to link dofollow, link wewnętrzny, odsyłający do innego miejsca na portalu, mający pozytywny sygnał pozycjonujący inną podstronę). Linki przenoszące na nasze strony umieszczone w mediach społecznościowych mają w zdecydowanej większości atrybut nofollow. Dla wyszukiwarek takich jak Google jednak jest to dość atrakcyjna informacja, ponieważ skoro ktoś na portalu typu Facebook, Twitter czy Google+ pisze o naszej stronie dodając link, oznacza to, że warta jest coś więcej od stron, które nie mają takich sygnałów. W tym miejscu warto dodać, że portal Google+ jak sama nazwa wskazuje jest tworem Google, tym bardziej warto pamiętać o tego typu mediach.

Jak sprawdzić czy dany link posiada taki czy inny atrybut?

Moim zdaniem najlepiej na link kliknąć prawym klawiszem myszy i kliknąć „zbadaj”. Na poniższym obrazku widać co ukazało się naszym oczom. Widać, gdzie jest napisane czy to link nofollow:

linki wychodzące
linki wychodzące

Przychodzi czas, aby zadać sobie pytanie – jak nadać atrybut danemu odnośnikowi?

Jeżeli chodzi o blogi i strony na których instalowany jest WordPress to mają one standardowo ustawione atrybuty linków, które umieszczane są w treści wpisów, oznaczone są atrybutem dofollow w przeciwieństwie do komentarzy, gdzie ustawione są atrybuty nofollow. Jeśli chcesz zmienić atrybut swojego linka, to powinieneś kliknąć w edytorze tekstu zakładkę html i koło linka umieścić następujący kod: rel=”nofollow”. Taki stan rzeczy mamy na obrazku powyżej jak powinien wyglądać dany kod na niebieskim tle po prawej stronie.

Warto z tego korzystać kiedy posiłkujemy się linkami do innych stron, bo po co oddawać komuś moc na którą to sami tak ciężko pracujemy? Natomiast linki odnoszące się do innych miejsc na naszej stronie zdecydowanie zalecam posiłkowanie się atrybutem dofollow.