Poprawny adres URL strony ma wpływ na pozycjonowanie!

Skoro poprawny adres url strony ma wpływ na pozycjonowanie, to należy sobie zadać pytanie – Jak wygląda poprawny adres? Poniżej pragnę zaprezentować kilka porad, które mogą na waszych stronach spowodować pozytywne skutki modyfikując adresy.

poprawny adres url strony
poprawny adres url strony
  1. należy zwracać uwagę na długość adresu URL. Długie adresy mogą zdecydowanie osłabić pozycję danej strony, podstrony w wyszukiwarce. Nazwa domeny również ma tutaj wpływ, z tego miejsca chciałbym zaprosić do dwóch artykułów gdzie rozwijam trochę ten temat bardziej odpowiadając na pytania – Jaką wybrać domenę oraz czy słowo kluczowe w domenie ma znaczenie?
  2. strona bliżej strony głównej w ścieżce URL ma większy autorytet.
  3. poprawny adres URL strony musi być czytelny. Co to oznacza? Adres nie powinien wyglądać tak jak np. domena.pl/136261ssgag-26t4222. Taki adres niewiele mówi potencjalnemu użytkownikowi, jak i wyszukiwarce Google. Lepiej zarówno dla robotów Google, jak i samego użytkownika wyglądałby adres opisujący skrótowo zawartość linku: domena.pl/poprawny-adres-url-strony. W takim wypadku po wprowadzeniu modyfikacji nie tylko Google, ale i osoba wchodząca na stronę, czy też po prostu znaleziona strona w wyszukiwarce daje sygnał jasny o zawartości tej podstrony.
  4. pamiętaj o nie stosowaniu zbyt dużej ilości podkreśleń i myślników w adresie URL, jest to trochę rozwinięcie punktu 1 i 3, ale często w krótkich adresach można spotkać myślniki i podkreślenia, które jeżeli chodzi akurat o adresy url są zdecydowanie zbędne.
  5. Chronologia słów kluczowych w adresie – URL zawiera słowa kluczowe, które mają wpływ na pozycje tych słów odnoszących się do danej podstrony. Fraza znajdująca się bliżej lewej strony, a więc bliżej adresu strony głównej jest odbierana za słowo ważniejsze dla Google niż to w adresie na dalszej pozycji (w tym wypadku bardziej po prawej).
  6. starajcie się zawierać w adresach nazwy kategorii (jeżeli oczywiście na stronie są jakieś kategorie, albo podkategorie). Użytkownik będzie wiedział po adresie URL gdzie się znajduje, w jakim miejscu na stronie, w jakiej kategorii.  Zbyt wiele podkategorii wygeneruje za długi adres, pamiętajmy zawsze o długości adresu URL.