Pozycjonowanie w mapach google

Masz wizytówkę w Google Maps i zastanawiasz się jak zwiększyć jej widoczność? Pozycjonowanie w mapach Google ułatwi to!

Jeżeli nie masz jeszcze wizytówki w Google Maps to zapraszam do artykułu jak dodać stronę do Google Maps.

Przejdźmy zatem do tematu tego wpisu. Często po dodaniu wizytówki do Google Maps i jej zweryfikowaniu zastanawiamy się dlaczego jesteśmy tak słabo widoczni? Dlaczego dopiero jak znacząco przybliżymy mapę wokół naszej lokalizacji to tylko wtedy zobaczymy się na mapach?

Problem tkwi w dwóch kwestiach związanych z samą wizytówką:

1. właściwie, prawidłowo i dokładnie wypełniona wizytówka (musimy tutaj zadbać o wszystkie szczegóły), zdjęcia, godziny otwarcia, tytuł, kategorie, stronę www itp.). Wszystko co jest możliwe do dodania musimy dodać, aby dorównać konkurencji + ewentualnie w tej kwestii optymalizacji ich przeskoczyć.
a) opinie, oceny dodane przez innych użytkowników + odpowiedzi
b) zdjęcia mające związek z widokiem danej lokalizacji z zewnątrz, wewnątrz (Google tam sugeruje jakie zdjęcia wypadałoby jeszcze dodać)
c) informacje związane z godzinami otwarcia, kontaktem telefonicznym, mailowym, adres strony www
d) tytuł i kategorie – właściwe dla branży danej wizytówki/lokaliacji (można w tytule dodać kilka słów kluczowych, pod którymi będzie możliwość wyszukania nas w mapach)
2. Linki z katalogów i portali ogłoszeniowych zwiększające wiarygodność naszej lokalizacji potwierdzające wszystkie szczegóły związane z adresem, nazwą i kontaktem.

Korelacja Google Maps ze stroną www

Musimy jednak bardzo uważnie patrzeć na kwestię samej strony www z którą związana jest nasza wizytówka w Google Maps! Między wizytówką, a stroną WWW występuje korelacja! Co to oznacza? Im bardziej wartościowa strona internetowa, tym bardziej pozytywny wpływ ma na naszą lokalizację w Google Maps. Ciekawostką z którą można się spotkać w opiniach różnych osób jest fakt, że mocniejsza wizytówka na Google Maps ma również wpływ na pozycję strony www w wyszukiwarce Google.